أضغط هنا لمراسلتى

عايز اتجوز

عايز اتجوز
نفسى ألبس الكلبشات

ناس نورتنى

أنا موش مزه

أنا موش مزه

انا أتخنقت منك

انا أتخنقت منك

أمن الدوله زى نوكيا بتجمع الناس

أمن الدوله زى نوكيا بتجمع الناس

كفايا خلاويص زهقنا

كفايا خلاويص زهقنا









best movies

best movies
the invisible " best romance movie"

the best music "metal music"

the best music "metal music"
metallica

korn

adema

ســــــر الحيـــــــــــــاه


دوي الصمت في ارجاء المكان
وظللت اركض لأري شبح اي انسان

الا تعرفون من انا ؟

قد كنت يوما ها هنا الا تذكرون خطواتا داعبت ارضي وعانقت حجراتي؟
الا تذكرون لمسات حانية طبعت اناملها علي كل لوحاتي؟
الا تذكرون انفاسا كانت تطوف بمعبد الحب ترافقها همساتي؟
الا تذكرون مدامعا رقصت علي وسادتي مع الليل بصحبة أناتي؟
الا تذكرون تطاير الشوق المحلق ورعشه حبي واهاتي؟
الا تذكرون وداعا جارفا اوصيته ببقايا دموعي وذكرياتي؟
هذه طاولتي واقلامي قد قتلها الشوق لفراقي
وجرائدي التي غازلتها ضاعت حروفها وانتحرت بصحبه اوراقي
الا تذكرون قصائدي وابياتي وشعري؟
الا تذكرون عذب غنائي كم كان في الليل يسري؟
الا تذكرون من انا ؟
قد كنت يوما ها هنا
اجابني صوتا من خلف العباب
انه انا شبح الغياب
قد سكنت منزلا وكان يوما رفيقي التراب
قد كان منزلا خاويا يسكن فيه صقيع المشاعر والفراق والهجر
فأحلناه الي اطلال وذكري معبد للوفاء شيدناه بعد طول صبر
فلا تعودي لتحطمي معبدي وتؤرقي هدئة الذكريات وتقتلي التراب
رحلتي وتركتي كل من يحبك وهذا هو العقاب
لا ينفع الندم علي ما قد فات وغاب
خرجت من اطلال منزلي محطمه اسير
اتخبط في جنبات الطرق كالضرير
والصوت يصرخ داخلي ويدوي
وسؤال يترنح مقتولا بغدري
الا تذكرون من انا؟
قد كنت يوما ذكري ها هنا



أهدا لجميع زوار المدونه
أغنيه هيثم شاكر : سر الحياه


يادنيا ليه قاسيه كده
فيكى دخلت ولا أنسألت
تهت وغرقت
ليه كل ده
سايبك خلاص منك زهقت
كل الصحاب ماشيين ورايا
فوقهم شايفهم كلهم جايين معايا
بنده عليهم
صوتى عالى ياخساره موش سامعيين ندايا
هيوصلونى ويرجعوا
بنده عليهم أسمعوا
من جوة قلبى هتوحشونى
من غير بكا
من غير كلام
من غير وداع
من غير دموع
من غير سلام
عيشت السنين وياكم
وبنسا
وأهو دورى جاه
أيام وكل الناس هتنسى
بس اوعوا تنسوا اللى خلقنا
خير وشر
لحظه وهتلقوا العمر مر
والدور هييجى مافيش مفر
سر الحياه سر الوجود
جوانا اااااه مالهاش حدود
نكره فى ناس بتعيش سنين
ونحب ناس زهرة شبابها بتنطفى أدام عنينا
والمعنى موووووووت
مين اللى ينسى وينسا أيه
دى ضحكتك لسه فى ودانى رنه
وبسمتك رايحه وجايه
لو ينسى كل الكون ملامحك
مش هننسى
لو عدى بعدك ألف يوم
ومهما الدنيا بعدك تقسى
هتكون معانا
فى فرحنا وفى حزننا هتعيش هوانا
واللى بينسى ينسى حد مرة يكون
لكن مكانك فى القلوب
بين الجفون
جوة العيون
يعنى اللى ينسى ينسى روحوه
والروح عليه ازاى تهون
ازاى تهون

0 comments: